In 2022 veranderde mijn leven compleet. Ik verloor plots mijn man en werd op 27-jarige leeftijd weduwe en alleenstaande moeder. Waar mijn avonden eerst gevuld waren met samen op de bank, series kijken en lachen, zat ik ineens alleen.
Het gemis, de leegte en het verdriet probeerde ik te verzachten met eten. Eten werd mijn houvast. Mijn troost. Maar ook mijn valkuil.
Ik raakte steeds vaker in patronen van emotie-eten en binge-eating. Avonden waarin ik mijn gevoelens wegat en me daarna alleen maar slechter voelde. En voordat ik het doorhad, kwam ik flink aan.
Begin 2024 keek ik in de spiegel en dacht ik: wie is dit? Ik herkende mezelf niet meer. En één gedachte bleef hangen: ben ik nog wel gezond genoeg? Voor mijn zoontje. Voor mezelf. Voor mijn toekomst.
Ik besloot het anders te doen. Niet vanuit straf, maar vanuit liefde. Ik verloor 15 kilo, begon met sporten, verdiepte me in voeding en bouwde stap voor stap een nieuwe lifestyle.
Zonder strenge diëten. Zonder regels die je gek maken. Maar met balans, met eten waar ik blij van werd, en vooral met rust in mijn hoofd rondom voeding. En nu wil ik jou daarbij helpen.